Saturday, November 20, 2010

Masa Depan Khalid Dalam PKR Mungkin Pudar

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan menerima nasib sama dengan beberapa pemimpin kanan Parti Keadilan Rakyat [PKR] sekiranya terus bersama parti itu.

Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan Rakyat [AMK], Senator Ezam Mohd Nor berkata, beliau percaya, sekiranya Abdul Khalid lambat bertindak, nasib masa depan beliau dalam parti akan pudar.

"Beliau akan jadi seorang lagi mangsa korban parti selepas dilihat menarik diri daripada bertanding jawatan timbalan presiden dalam pemilihan yang berlangsung sekarang.

"Saya percaya terdapat perjanjian tertentu antara kepimpinan tertinggi parti sehingga Abdul Khalid mengambil keputusan itu.." katanya kepada Sinar Harian disini, semalam.

Ezam mengulas tindakan bekas Pengerusi PKR Wilayah persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim menarik diri secara rasmi dari parti itu berkuat kuasa 16 Disember ini.

Menurutnya, ahli PKR dan rakyat perlu sedar tentang pelbagai krisis dan pergelutan yang melanda parti berkenaan.

"Pelbagai perkara dijanjikan oleh penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada rakyat tetapi perlu disedari bahawa segala keputusannya akan memperlihatkan ke arah seorang sahaja.

"Entah apa perjanjian yang dilakukan, tapi saya hanya tahu bahawa lima individu mengetahuinya.." katanya.

Katanya, mereka yang mengetahui perkara ini selain Anwar adalah Presiden, Datin Seri Wan Azizah, calon Timbalan Presiden, Azmin Ali, isterinya Shamsidar Tahrin dan rakan rapatnya, Datuk S Nallakaruppan.

Ezam percaya, mengubah apa apa yang berlaku dalam PKR adalah terlalu sukar sehinggakan Zaid mengambil keputusan keluar parti.

" Zaid seorang yang suka berterus terang, jadi beliau begitu lantang mengkritik parti apabila menyedari terdapat sesuatau yang tidak kena dalam PKR.."

"Beliau bertindak keluar parti dan merasakan keputusannya itu adalah tepat" katanya.


Kenyataan ini disiarkan oleh akhbar Sinar Harian pada mukasurat N4, 20 November 2010.

1 comment:

  1. Salam Perjuangan,

    Saya ingin mengucapkan SYABAS kepada YB Senator yang berjaya menghasilkan sebuah blog yan begitu mantap dengan artikel2 yang bernas. Saya memang mengikuti perkembangan blog Tuan sepanjang masa.

    Di harap dapat memberi tunjuk ajar mengenai cara penghasilan artikel yang mantap.

    Saya akan turut sama membantu dalam mendedah dan membongkar strategi kotor pembangkang.

    Saya tlhpun linkkan blog YB di dalam blog pilihan di blog saya..

    Harap YB juga dapat linkkan blog saya bagi memperkenalkan kepada pengunjung di blog anda..


    SEKIAN, SALAM KASIH IKHLAS DARI,

    Melayu CinDia
    Blogger GELOMBANG RAKYAT.

    http://gelombang-rakyat.blogspot.com/

    ReplyDelete